Didžiausias automobiliams skirtas renginys kiekvienų metų sausio mėnesį – Detroito automobilių paroda. Tai yra viena didžiausių JAV ir visame pasaulyje naujų automobilių ir jų technologijų paroda. 2017-ųjų parodoje buvo pristatyti naujausi JAV rinkai skirti, tačiau ir europiečiams aktualūs modeliai. Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime pagrindinius.


Amerikiečius sužavėjo korėjiečiai – taip būtų galima apibūdinti „KIA Stinger“ debiutą Detroite. Trečios serijos BMW, C klasės „Mercedes-Benz“ ir panašių modelių sėkmė masina kitus gamintojus prisijungti į sportiškų ir užpakaliniais ratais varomų sedanų kūrėjų gretas. 2016-aisiais tokį modelį pristatė „Alfa Romeo“ („Giulia“ sedaną), o 2017-aisiais atėjo eilė KIA.


„Stinger“ – sportiškas sedanas, galingiausias KIA istorijoje. Po variklio dangčiu GT versija turi 3,3 l darbinio tūrio V6 motorą, išvystantį 365 AG, leidžiantį iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,1 sek. 2018-aisiais korėjiečiai planuoja pristatyti ir „Stinger“ su silpnesniu varikliu, išvystančiu 252 AG, o dar vėliau – ir elektrinę „Stinger“ versiją.


Kita didelė naujiena, tikrąja to žodžio prasme, - „Audi Q8“ koncepcija. Vokiečiai neria į „Range Rover“, BMW X6 ir kitų panašių modelių daržą bei pristato didžiausią ir sunkiausią savo modelį. Kol kas tai – tik koncepcija, tačiau jau po metų ar dvejų ji turėtų išvysti ir miestų gatves. Tikėtina, kad „Audi“ su šiuo modeliu tikisi atsikovoti dalį rinkos JAV, nes čia vokiečiams kol kas geriau sekasi konkuruoti sedanais, o ne visureigiais. Amerikiečiams sunku papasakoti, kuo „Audi“ ar BMW visureigiai gali būti geresni už „Ford F-150“ pikapą, jeigu jau kainuoja pusantro karto daugiau. Ar „Audi Q8“ pakeis tokį požiūrį, sužinosime artimiausiais metais.


Japoniška žvaigždė Detroite – naujos kartos reprezentacinis „Lexus LS“ sedanas. Tai buvo pirmasis „Lexus“ modelis, nešantis prabangią japonišką vėliavą visame pasaulyje. Europoje „Lexus“ susiduria su stipria vokiškų gamintojų konkurencija, tačiau JAV turi didelį savo pirkėjų ratą – amerikiečiai nelabai supranta, kaip prabangus automobilis gali būti varomas dyzelinu, tad mielai renkasi hibridinius „Lexus“ sedanus. Šis „Lexus“ išsiskirs dydžiu: sedano ilgis net 5 235 mm, o ratų bazė – 3 125 mm. Nepaisant to, jis svers 90 kg mažiau nei dabartinis LS modelis.


Didelę naujovę jau ne pirmoje parodoje demonstruoja „Mercedes-AMG“ kompanija, tačiau tas naujovės demonstravimas kol kas apsiriboja vizualizacija ekrane. Kita vertus, projektas yra įspūdingas: įmonė planuoja pristatyti superautomobilį „Project One“, kuris turės variklį iš „Formulės-1“ automobilio. Žinoma, tas automobilis – „Mercedes AMG Petronas Motorsport“ komandos, pirmos vietos formulėje neužleidžiančios jau trečius metus.


Tas variklis – V6 tipo su turbina. Pridėjus elektrinį motorą, bendra hibridinės sistemos išvystoma galia sieks 1 000 AG. Vien elektra toks modelis galės nuvažiuoti apie 25 kilometrus, o viso jų bus pagaminta 200-300. „Mercedes-AMG“ atstovai jau dabar užsimena, kad tai bus efektyviausiai važiuojantis kada nors sukurtas hiperautomobilis.