Vertinant iš ekonominės perspektyvos, naujo automobilio pirkimas yra nelogiškas. Pirmieji šimtai kilometrų daugeliui automobilių kainuoja tūkstančius eurų – jų vertė krinta vos išvažiavus iš salono ir sparčiai mažėja po kiekvienos kelionės. Praėjus 3-4 metams automobiliai paprastai verti vos 50 procentų sumos, kuri buvo sumokėta už juos naujus. Tai labai bloga investicija.


Todėl mažiau nei 100 tūkstančių kilometrų nuvažiavę 3-4 metų amžiaus automobiliai yra ganėtinai populiarūs: daugeliui jų dar galioja gamintojo garantija, būklė yra puiki, išvaizda – nepriekaištinga. Ir nors per artimiausius 3-4 metus jie vėl praras beveik pusę savo vertės, vertinant pinigine išraiška, skaičius bus gerokai mažesnis. Pavyzdžiui, naujas automobilis kainuoja 30 tūkstančių eurų ir po 3-4 metų gali būti parduotas už 15 tūkst. Dar po trejų-ketverių – už 7 500. Ir taip toliau, kol suges pavarų dėžė bei remontas bus brangesnis nei vertas pats automobilis.


Tačiau ne visi nauji automobiliai nuvertėja taip sparčiai ir per pirmus metus netenka 20 procentų vertės. Lietuvos naujų automobilių rinka yra labai maža, tad tokie tyrimai nėra atliekami, tačiau JAV jie egzistuoja. Ir yra gana iškalbingi.


„iSeeCars“ išanalizavo daugiau nei 6 milijonų JAV parduotų naujų ir naudotų automobilių statistiką 2017-aisiais bei 2018-ųjų pradžioje ir padarė kelias išvadas. Šiame straipsnyje pateiksime „iSeeCars“ sudarytą sąrašą automobilių, kurie JAV rinkoje nuvertėjo mažiausiai. 
Penktoje vietoje – „Honda Pilot“, per vienerius metus praradęs 13,7 proc. vertės. T.y. jeigu naujas kainavo 30 tūkstančių, tai praėjus metams – 25 890 dolerių. Tai yra didžiausias „Honda“ gaminamas didesnio pravažumo automobilis, turintis septynias sėdimas vietas, keturis varančius ratus ir daugybę komforto įrangos. Lietuvoje tokie modeliai nėra parduodami.


Ketvirtoje pozicijoje įsitaisė „Nissan Frontier“, per pirmus metus praradęs 13,3 proc. vertės. Vidutinio dydžio pikapas nuo 2004-ųjų gaminamas su minimaliais pokyčiais ir vertinamas už patikimumą bei nedidelę kainą. Lietuvoje „Nissan“ parduoda naujesnės versijos pikapą, kuris vadinamas „NP300 Navara“.


Trečias – „Toyota 4Runner“. Dar vienas visureigis, sulaukiantis pagyrų už patvarumą ir patikimumą. Šie modeliai pasižymi aukšta išliekamąja verte ne tik po pirmų metų, bet ir vėliau, tad juos įsigiję amerikiečiai neskuba visureigiais atsikratyti. Per pirmus metus, „iSeeCars“ duomenimis, „4Runner“ prarado 12,7 proc. vertės.


Antroje vietoje kitas „Toyota“ modelis – „Tacoma“ pikapas. Kompaktiškas (vertinant pagal pikapų išmatavimus) automobilis pirkėjus pavergė ištverme, pravažumu, patikimumu bei moderniu dizainu – viskuo, ko reikia pikapui. Juokaujama, kad bandantys įsigyti naudotą „Tacoma“ po kelių dienų naršymo skelbimų portaluose nueina į „Toyota“ saloną ir nusiperka naują – per pirmus metus šis modelis praranda 10,4 proc. vertės.


Pirmoje vietoje – dar vienas visureigis, „Jeep Wrangler Unlimited“. Išskirtiniu pravažumu ir išvaizda pasižymintis modelis turi savo gerbėjų ratą, o naujausia jo karta ne tik išlaikė pagrindines savybes, bet ir tapo gerokai praktiškesnė. Pastebima, kad dviejų durų modelis (greičiausiai dėl tos pačios praktiškumo priežasties) vertę išlaiko kur kas prasčiau nei turintis ketverias. Pastarasis per metus prarado vos 8,9 proc. vertės – jeigu naujas kainavo 30 tūkstančių, tai praėjus metams jį buvo galima parduoti už 27 330 dolerių.