Lapkritį prasidėjo tradiciniai „Lietuvos metų automobilio“ rinkimai, vykstantys nuo 1997-ųjų. Jų metu dauguma Lietuvoje šiemet pristatytų naujų automobilių yra testuojami kompetentingų žurnalistų komisijos, kuri juos vertina, lygina ir galiausiai išrenka patį geriausią.


Šių metų konkurso komisijoje dirba ir geriausius automobilius renka 10 žurnalistų: Ramūnas Fetingis (BTV laidos „Autopilotas“ vedėjas), Renaldas Gabartas (Automanas.lt autorius), Mindaugas Grinius („Valstiečių laikraščio“ savaitinio priedo „Technikos kiemas“ redaktorius), Dainius Leonavičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas), Vitoldas Milius (žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius), Jurgis Paplaitis (Delfi autorius), Dina Sergijenko (15min automobilių žurnalistė), Ilona Steponėnė (Lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė), Valdas Valiukevičius (LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris) ir Valdas Juozas Vilūnas (LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas).

Per 20-ies metų konkurso istoriją geriausiai sekėsi „Ford“ ir „Škoda“ gamintojams – keturi abiejų markių modeliai yra tapę geriausiais Lietuvoje, triskart titulu pasipuošė „Volkswagen“, o dar devyni gamintojai – po kartą. Praėjusiais metais geriausiu buvo pripažintas „SEAT Ateca“.

Šiais metais konkurse dalyvauja 34 automobiliai, o iki šiol buvusiuose konkursuose vidutiniškai dalyvaudavo po 27 modelius. Tiesa, pastaraisiais metais skaičius retai nukrisdavo žemiau trisdešimties, o kartą pasiekė net keturiasdešimt – gamintojams augant ir plečiant savo pasiūlą, kone kiekvienas gali pasiūlyti po kelias premjeras kasmet. 


„Lietuvos metų automobiliu 2018“ pretenduoja tapti: „Alfa Romeo Stelvio“, „Audi Q5“, BMW 5, „BMW 6 Gran Turismo“, BMW X3, „Citroen C3 Aircross“, „Fiat Tipo HB“, „Ford Fiesta“, „Honda Civic“, „Hyundai i30“, „Hyundai i30 N“, „Jeep Compass“, „KIA Picanto“, „KIA Rio“, „KIA Stinger“, „KIA Stonic“, „Land Rover Discovery“, „Range Rover Velar“, „Mazda CX-5“, „Mercedes-Benz E400 4MATIC Coupe“, „Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC“, „MINI Countryman“, „Nissan Micra“, „Nissan Qashqai“, „Nissan X-Trail“, „Opel Crossland X“, „Opel Insignia“, „Peugeot 308 SW GT“, „Peugeot 5008 GT“, „Renault Koleos“, „Škoda Karoq“, „Suzuki Swift 4x4“, „Volkswagen Arteon“ ir „Volkswagen Polo“.

Konkurse, be geriausio automobilio, bus apdovanota dar dešimt. Antra svarbiausia yra laikoma „Tautos automobilio“ nominacija, kurią išrinks portalo 15min skaitytojai, o likusių sąrašas toliau: Už dizainą (teikia konkurso organizatorius Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA) gražiausiam automobiliui), Sportiškiausias (teikia LŽA sportiškiausiomis savybėmis pasižyminčiam automobiliui), Saugiausias (teikia Stasys Brundza geriausius rezultatus „Euro NCAP“ bandymuose parodžiusiam automobiliui), Verslo klasės automobilis (teikia 15min Verslo rubrika geriausiam prestižiniam automobiliui), Metų visureigis (teikia LŽA geriausiam didesnio pravažumo modeliui), Metų vairas (teikia LŽA sportininkui, labiausiai garsinusiam Lietuvą užsienio šalyse), „Automobilis startuolis“ („Šiaulių banko“ teikiama nominacija dinamiškiausiam automobiliui), „Saugiausias stabdis“ („Neste“ skiriamas apdovanojimas geriausiai stabdančiam automobiliui) bei Šeimos automobilis – LŽA teikiamas apdovanojimas geriausiam daugiau žmonių ir bagažo talpinančiam modeliui.

Susidomėjusiems šiuo konkursu paprastai kyla vienas natūralus neaiškumas – kodėl 2017-ais metais renkamas „Lietuvos metų automobilis 2018“? Tokia praktika susiformavo iš didžiausių Europos ir pasaulio konkursų – daugelis jų vyksta žiemą arba rudens pabaigoje. Daug automobilių gamintojų naujoves pristato rudeniop, tad jos kaip visiškai švieži modeliai dalyvauja konkursuose, o realiai gatvėse pasirodo tik persivertus metams.