„Žiema vairuotojus/kelininkus užklupo netikėtai“ posakis dažnai vartojamas spalio ar lapkričio mėnesiais, kuomet ant žemės nukrenta pirmosios prasidėjusio žiemos sezono snaigės, o rytais keliai būna sukaustyti plikledžio. Šiemet tokį posakį galima pavartoti ir balandžio mėnesį, tačiau šįkart iš vairuotojų pasišaipė ne jų kolegos, o gamta, nusprendusi sugrąžinti žiemą.


Balandžio viduryje sniegą yra matę daugelis lietuvių, tačiau neigiama temperatūra ir snygis po porą savaičių trukusios šilumos, kuomet dienomis termometras rodydavo daugiau nei 10 laipsnių, yra retas reiškinys.


Naudojantys žiemines padangas vairuotojai galėjo pasirinkti atsargią taktiką ir neskubėti: jomis galima važinėti kad ir visą vasarą. Tačiau ką daryti žmonėms, kurie žiemą naudoja dygliuotas padangas? Juk jas pakeisti privalu iki balandžio 10 dienos.


Vasarinėmis padangomis apautu automobiliu atsidurti ant plikledžiu ar sniegu padengto kelio nėra didelis malonumas ir dažnu atveju toks potyris baigiasi šalikelėje. Tačiau tokios oro sąlygos pietinėje Lietuvos pusėje gyvenančius žmones užklupo Velykų savaitgalį, kuomet daugelis tautiečių keliauja, o šaltis atsitraukti nežada dar bent savaitę. Kaip elgtis?


Eismo specialistai pateikė vieną konkretų atsakymą: nevažiuoti. Galima naudotis viešuoju transportu, išsinuomoti žieminėmis padangomis apautą automobilį – daryti bet ką, tik nevažiuoti vasarinėmis padangomis apauta transporto priemone. Jeigu važiuojate vidurdienį, kuomet saulė gerokai įšildžiusi kelio dangą, tuomet toks elgesys nėra pražūtingas, tačiau ankstų rytą tai labai pavojinga.


Kitas variantas – permontuoti atgal žiemines padangas. Ar tą daryti verta, spręsti turi kiekvienas vairuotojas pagal savo įpročius – jeigu kelionės ankstyvą rytą yra neišvengiamos, o dažnai tenka pasivažinėti ir mažai naudojamais regioniniais keliais, tuomet geriausia montuoti atgal žiemines ir nesukti galvos – vasarines atgal uždėsite gegužę. Jeigu galite sau leisti važinėti tik dienos metu ir tik miestų ribose, važinėjimas vasarinėmis padangomis dar pateisinamas.


Važinėjimas dabartiniu oru dygliuotomis padangomis taip pat nebus baudžiamas – policijos pareigūnai viešai ne kartą pažadėjo atsižvelgti į esamą situaciją ir nebausti vairuotojų, nors teoriškai šie ir pažeistų taisykles. Kita vertus, draudimo bendrovių požiūris gali ir nebūti toks atlaidus: sukėlus avariją dygliuotomis padangomis apautu automobiliu balandžio viduryje, gali tekti pakovoti dėl išmokos.


Tokios eismo sąlygos balandžio viduryje vairuotojus užklumpa jau ne pirmą kartą, tad gal laikas pratęsti leidimą naudoti dygliuotas padangas, pavyzdžiui, iki gegužės 1 d.? Juk dabartinė situacija, kuomet remiantis įstatymu vairuotojai gali būti baudžiami, tačiau tik pareigūnų supratingumo dėka taip nenutinka, yra nelogiška. 


Dygliuotos padangos yra populiarios Lietuvoje: į Vakarų Europą nekeliaujantys ir dažnai su plikledžiu susiduriantys vairuotojai mielai renkasi šimtus dyglių turintį automobilio apavą – Autogidas.lt skelbimuose maždaug kas dešimtas pardavinėjamas žieminių padangų komplektas yra su dygliais.


Beje, būtent pasibaigus sezonui yra nebloga proga įsigyti padangas artėjančiai žiemai – daugelis pardavėjų šiuo metu gali pasiūlyti neblogas kainas.