Jei 2017 m. Frankfurto automobilių mugėje „Honda“ pristatė „Urban EV Prototype“, tai Ženevoje šis Japonijos gamintojas žengė dar vieną žingsnį link serijinės gamybos. Šveicarijoje žavus elektrinis mažylis jau pakrikštytas „Honda e Prototype“.

Nieko nuostabaus, kad ir „Honda“ pasuko elektrifikacijos keliu. Tačiau japonų požiūris į tai, kaip turi atrodyti miesto elektromobilis, negali nežavėti. Jis pagamintas taip, kad, sėdęs į vidų, jaustumeis kaip namuose. Jaukus, su medžio imitacija ir savitu „feng shui“.

Pradėkime nuo išvaizdos. „Honda e Prototype“ neatrodo nežemiškas (blogąja prasme), kaip kai kurie ankstesni elektromobilių modeliai. Jo išvaizdą galima būtų apibūdinti „draugiškas“, „jaukus“, „stilingas“. Draugiškai į lankytojus „žvelgiančios“ apvalios šios „Hondos“ akys ir vietoje šoninių veidrodėlių sumontuotos kameros sufleruoja, kad japonai į miesto elektromobilio klausimą žvelgia iš esmės, o ne dėl mados.

Žavi ir durų konstrukcijos sprendimas. Iš pirmo žvilgsnio ši jauki „Honda“ atrodo dvidurė. Taigi dinamiška, sportiška. Tačiau, gerai įsižiūrėjus, galima „rasti“ ir galines duris. Taigi durų rankenėlės paslėptos labai išradingai.

Radiatoriaus grotelės virto vaizduokliu, galinčiu transliuoti pranešimus (primename, tai – tik koncepcija).

Nors į „Honda e Prototype“ vidų buvau įlindęs neilgam, spėjau pastebėti tris ekranus, teikiančius vairuotojui informaciją. Du iš jų – liečiami ir užima gana daug vietos.

Mažasis miesto elektromobilis turės vieną variklį, montuojamą ant galinės ašies. Greito krovimo stotelėje baterija iki 80 proc. įsikraus per 30 min. Nuvažiuojamas atstumas (WLTP režimu) – 200 km.

Mažylis – didelio plano dalis

Serijinę elektromobilio gamybą „Honda“ žada pradėti jau šių metų pabaigoje. Tačiau tai – tik pradžia. Nes „Honda“ vykdo planą „Electric Vision“, kurio esmė pasiekti, kad iki 2025 m. 2/3 Europoje parduodamų automobilių būtų varomi baterijose kaupiama elektros energija (elektromobiliai ir hibridai) arba vandeniliu.

Įkandin mažylio turėtų pasirodyti elektrinis „Hondos“ krosoveris „Everus“, atitinkantis HR-V matmenis.

Šaltinis: http://technologijos.lt