Praėjusią žiemą verslo pasaulyje nugriaudėjo žinia: vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų „General Motors“ parduoda „Opel“ koncerną. Kovo pirmąsias savaites vykusioje Ženevos automobilių parodoje ši žinia buvo patvirtinta: prancūzų koncernas PSA, valdantis „Peugeot“, „Citroen“ ir DS gamintojų prekės ženklus, prie jų pridės ir vokiškąjį „Opel“. 

„General Motors“ atstovai teigė, kad „Opel“ parduodamas dėl GM noro koncentruotis į pagrindines rinkas – Šiaurės Ameriką ir Kiniją. „Opel“ automobiliai pagrinde kuriami Europai ir didžioji dalis jų mazgų yra kitokie nei naudojami GM modeliuose, tad amerikiečiams tapo per brangu išlaikyti šį gamintoją. Tuo tarpu prancūzams PSA, besikoncentruojantiems į Europos rinką, „Opel“ įsigijimas gali būti labai naudingas. Sandorio kaina – 2,3 milijardo JAV dolerių. 

Ką jos atneš automobilių pasauliui? Kartu sudėjus, PSA ir „Opel“ šiais metais turėtų parduoti 5 milijonus automobilių ir konkuruoti dėl ketvirtosios vietos didžiausių gamintojų sąraše su „Renault-Nissan“ koncernu. Tačiau tokia naujiena nelabai įdomi žmogui, perkančiam tuos automobilius, tad ką PSA ir „Opel“ nuveiks „žemiškesnėje“ srityje?

Verta paminėti, kad kai kurių modelių kūrime PSA su „General Motors“ bendradarbiavo jau keletą metų, tad įmonės žino viena kitos virtuvę – „Opel“ ir „Peugeot“ krosoveriai kartu kuriami nuo 2012-ųjų. Jau šiemet pasirodė nedidelis krosoveris „Opel Crossland X“, o artimiausiu metu bus galima išvysti ir vidutinės klasės „Grandland X“, kuris taps konkurentu „Nissan Qashqai“, „Volkswagen Tiguan“ ir kitiems panašiems modeliams.

Nei prancūzai, nei „Opel“ iki šiol negali pasigirti savo kuriamų krosoverių populiarumu, o juk tai – sparčiausiai Europoje augantis automobilių segmentas. Tikėtina, kad Europos metų automobiliu 2017 tapęs „Peugeot 3008“ pralauš ledus, tačiau tai tik vienas modelis, kai daugelis gamintojų turi bent po 2-3. „Opel“ į šią kovą turėtų stipriau įsilieti šiemet bei 2018-aisiais.

Patys populiariausi Europoje yra kompaktinės klasės segmento atstovai – „Volkswagen Golf“, „Peugeot 308“, „Opel Astra“, „Nissan Pulsar“ ir kt. Įdomiausia tai, kad „Peugeot“ kūrinys 308 geriausiu Europoje automobiliu pripažintas 2014-aisiais, o „Opel Astra“ – 2016-aisiais. Tai puikūs automobiliai, pelnytai vertinami kaip vieni geriausių kompaktinės klasės hečbekų. 

Kas būtų, sujungus puikius „Astra“ dinaminius rodiklius su „Peugeot“ dizainu bei unikaliais funkcionalumo sprendimais? O „Opel Corsa“ su „Peugeot 208“ (arba „Citroen C3“)? Visiems modeliams perėmus gerąsias buvusių konkurentų savybes, išeitų labai kokybiški automobiliai.

Akivaizdu, kad Europoje gimsta dar vienas didelis automobilių gamintojas, sieksiantis pavergti senojo žemyno gyventojų širdis, kurias užkariauti kol kas geriausiai sekasi jungtiniam vokiečių-ispanų-čekų-italų koncernui „Volkswagen“. Visai gali būti, kad po penkerių metų naujo „Peugeot 308“ pasirinkimas atrodys toks pat logiškas, apskaičiuotas ir pagrįstas kaip „Volkswagen Golf“ – juk „Peugeot“ turės ne tik prancūzišką dvasią, bet ir vokišką tikslumą.

Naudotų automobilių rinkoje šis susijungimas pasijaus negreit, tačiau markių populiarumo augimui įtakos turės. Greičiausiai – teigiamos. Juk šiandien „Opel“ yra vienas populiariausių naudotų automobilių Lietuvoje – vien Autogidas.lt tinklalapyje yra apie pusantro tūkstančio šių automobilių skelbimų, o „Peugeot“ bei „Citroen“ – po kelis šimtus.