Automobilis universalo kėbulu neretai pašiepiamai vadinamas šeimyniniu, skirtu bulvėms vežioti iš sodo į namus. Į jį telpa vaiko vežimėlis, dviratis ir daug kitų rakandų, kurie neturi nieko bendro su vairavimo malonumu. Tačiau keli automobilių gamintojai sugalvojo šį stereotipą apie universalus paneigti ir tai daro gana sėkmingai.


Kiekvienas yra girdėjęs apie „Audi RS“ seriją – tai itin galingi universalai, tiek tiesiame kelyje, tiek lenktynių trasoje galintys pralenkti 99,9 proc. Lietuvos gatvėse sutinkamų automobilių. Jų techninės savybės, kaip ir kaina – iš kosmoso srities, tačiau yra daugybė kitų itin galingų ir greitų automobilių, sportiškumą derinančių su praktiškumu. Pavyzdžiui, vien Autogidas.lt tinklalapyje parduodama bene pusšimtis universalų, kurių galia viršija 250 AG. Dalis jų nėra senesni nei 10 metų, o kone visų kainos neviršija 10 tūkst. eurų.


Tai ne tik vokiški „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ su didelio darbinio tūrio V6 ar V8 varikliais. Tarp galingų universalų savo vietą randa ir „Volvo V70“, SAAB 9-5 ar „Chrysler 300C“. 


Pagrindinis privalumas įsigyjant tokią galingą ir praktišką transporto priemonę yra savaime suprantamas – galia. Per 6 sekundes ar dar greičiau iki 100 km/val. įsibėgėjantis automobilis ilgai erzins vis siūlydamas spustelti smarkiau, o įspūdį paliks kiekvienam keleiviui.

Antras itin svarbus dalykas – dėl galios tokiame automobilyje nereikia aukoti praktiškumo. 245 kW galią išvystančio BMW 545i universalo salone vietos tiek pat, kiek yra dyzeliniame BMW 520d. Bagažinės talpa – tokia pati, daiktadėžių – tiek pat.


Trečias privalumas – galingi naudoti automobiliai kainuoja ne itin daugiau nei silpnesnės tų modelių modifikacijos. Taip yra dėl elementarios priežasties – juos parduoti itin sunku, tad buvę savininkai mielai perleidžia juos kone už dyzelinio automobilio kainą.


Dar vienas bonusas, apie kurį dažnai nepagalvojama – komplektacija. Galinguose universaluose paprastai galima rasti aukščiausio lygio komplektaciją ir visas įmanomas to laikmečio technologijas. Taip yra todėl, kad nauji tokie modeliai yra ženkliai brangesni už silpnesnius, tad ir papildomai įrangai pirkėjo skirta lėšų suma atitinkamai būna didesnė.


Kitame naršyklės lange jau tikrinate banko sąskaitos likutį? Dar neskubėkite, nes 200 ir daugiau kW išvystantys modeliai turi vieną problemą – jų savininkus. Kadangi tai galingi automobiliai, jų neperka pensininkai. Jų neperka šeimos, kurioms reikia savaitgaliais parsivežti maišą bulvių. Juos perka tie, kuriems reikia galingo automobilio ir jie pasiruošę tą galią išnaudoti ne tik mieste, bet ir kartais nuvažiuodami į lenktynių trasą ar slalomą. Tad tokie automobiliai paprastai būna eksploatuoti itin griežtai.


Bet griežta eksploatacija nėra blogas dalykas. Problemų atsiranda tik dėl priežiūros: jeigu automobiliui laiku buvo keičiama alyva, kitos eksploatacinės dalys, jis buvo tvarkomas gerame servise, o ne pas „garažinį“, problemų neturėtų kilti ir būsimam savininkui, jeigu tik jis pats laikysis griežtos priežiūros. Būtina žinoti iš anksto, kad tokio galingo automobilio priežiūra kainuos ženkliai daugiau nei lėto dyzeliuko – jis ne tik degalų daugiau valgys, bet ir alyvos keisti reikės daugiau, stabdžių trinkelės bus brangesnės ir t.t. 


Jeigu šito neįsisąmonino buvęs galingo automobilio savininkas, tuomet būsimas turės daug problemų. Prieš įsigydami tokį sunkiai parduodamą automobilį, pasvarstykite, ar sugebėsite jį deramai prižiūrėti. O pirkdami konkretų variantą, jo apžiūrai skirkite daugiau laiko ir nuvarykite į autorizuotą to gamintojo servisą – ten automobilio patikra bus atlikta kokybiškiausiai.