Europoje pastaraisiais metais vykdavo trys didžiosios automobilių parodos – Ženevos, Paryžiaus ir Frankfurto, bei daugybė mažesnių. Pastaraisiais metais daugelis jų nukraujavo – 2016-aisiais vykusioje Paryžiaus parodoje (ji vyksta kas antrus metus ir keičiasi su Frankfurto paroda) nedalyvavo tokie automobilių gamintojai kaip „Ford“, „Volvo“, „Mazda“, „Lamborghini“, „Bentley“ ir kt. Artėjančioje Frankfurto parodoje jau aišku, kad nepamatysime „Nissan“, o vėliau prie jo turėtų prisijungti ir daugiau gamintojų. Tačiau Europoje liko viena paroda, kurios ignoruoti nedrįsta niekas – tai Ženevos tarptautinė automobilių paroda, šimtus tūkstančių gerbėjų priimanti kiekvienų metų kovo mėnesio pirmoje pusėje.


Tradiciškai dieną prieš Ženevos parodos atidarymą tuose pačiuose „Palexpo“ rūmuose vyksta Europos metų automobilio nugalėtojų paskelbimo ceremonija. Šiemet geriausiu buvo pripažintas „Peugeot 3008“, atkaklioje kovoje aplenkęs „Alfa Romeo Giulia“. Trečias liko E klasės „Mercedes-Benz“.


O pačioje parodoje, duris žurnalistams atvėrusioje kovo 7-ą dieną (visiems žiūrovams – kovo 9), netrūksta naujovių. Europoje pirmą kartą buvo pristatytas „Alfa Romeo Stelvio“ – atgimstančio legendinio itališko automobilių gamintojo visureigis. Jis išsiskirs itin galingais varikliais – net lėčiausias „Stelvio“ iki 100 km/val. įsibėgės per mažiau nei 7 sekundes, o sportiška „Quadrifoglio Verde“ versija turės 3 l darbinio tūrio variklį su dviem turbinomis, išvystantį 505 AG.


„Renault“ pristatė ne vieną naujovę, tačiau bene svarbiausia – prancūzai atgaivino „Alpine“ prekės ženklą. Ženevos parodoje pristatytas „Alpine A110“ sportiškas automobilis, turintis viduryje kėbulo sumontuotą 250 AG išvystantį motorą bei užpakalinius varančiuosius ratus. Tai bus geras konkurentas „Alfa Romeo 4C“ bei pigesnė alternatyva „Porsche Cayman“ modeliams.


„Audi“ tradiciškai pristatė atsinaujinantį savo ešaloną – kai gamoje yra kelios dešimtys skirtingų automobilių, vokiečiai kone kas mėnesį parodo po naujieną. Ženevoje daugiausia markės gerbėjų būriavosi prie naujų RS3 bei RS5 modelių, o tiuningo įmonė ABT parodė patobulintus „R8 Plus“, SQ7, TT RS-R bei „RS6+ Avant“ modelius.


Prabangus prancūziškas prekės ženklas DS (buvęs „Citroen DS“) parodė pirmąjį savo visureigį, kuris sukurtas ant „Peugeot 5008“ platformos. Prabangesniais rūbais apvilktas „Peugeot“ kainuos smarkiai daugiau ir bus  įdomu pamatyti, kokio populiarumo jis susilauks Lietuvoje, kur DS prekės ženklas menkai žinomas.

„Ford“ pristatė naujos kartos „Fiesta“ kartu su modifikacijomis ST, „Vignale Edition“ ir kt. Kadangi praėjusios kartos „Fiesta“ buvo itin populiari, tai naujo modelio „Ford“ nesiryžo radikaliai keisti – išoriškai „Fiesta“ panašesnė ne į visiškai naują modelį, o tik į buvusio atnaujinimą („faceliftą“).


Korėjiečiai KIA pažėrė keletą naujienų – tai miesto mažylis „Picanto“ bei Ameriką sužavėjęs sedanas „Stinger“. Jis turėtų pasižymėti itin geromis valdymo savybėmis ir turės galingus, daugiau nei 300 AG išvystančius variklius.


„Lexus“ pademonstravo pirmojo savo modelio ir flagmano LS naują versiją. Siekdami dar labiau pabrėžti priešpriešą dyzeliniams varikliams („Lexus“ jų negamina), naują LS japonai pristatė su hibridine jėgaine.
„Mitsubishi“ prisiminė, kad turi nenaudojamą vardą „Eclipse“, tačiau nauju pasirinkimu turėjo nuliūdinti visus „Need for speed: underground“ žaidimų serijos fanus. Nuo šiol „Eclipse“ bus ne sportiškas kupė, o... Visureigis.


„Opel“ savo stende parodė naująją savo flagmano „Insignia“ kartą. Dailesnis, lengvesnis ir technologiškai tobulesnis automobilis, anot „Opel“, turi potencialo tapti D segmento lyderiu Europoje.


„Range Rover“ tęsia savo misiją turėti po visureigį kiekviename įmanomame segmente ir Ženevos parodoje parodė „Velar“. Tai visureigis, kuris užpildys nišą tarp „Evoque“ ir „Sport“ modelių.


Ispanų naujovė Šveicarijoje – nauja „SEAT Ibiza“, dabar primenanti kiek sumažintą „Leon“. Turing galvoje, kad „Leon“ yra išties dailus automobilis, „Ibiza“ sutapatinimas su juo yra tik pagyrimas.


Didelė švediška naujiena – naujos kartos „Volvo XC60“. Tai tarsi sumažinta XC90 versija, tad galima neabejoti, jog ji bus velniškai populiari – juk net senasis XC60, gaminamas kone dešimtmetį, Europoje buvo tarp trijų populiariausių prabangių vidutinio dydžio visureigių, tad naujasis turėtų nesunkiai užimti pirmąją vietą.

„Volkswagen“ Ženevoje pristatė naują savo flagmaną – „Arteon“. Tai modelis, pakeisiantis „Volkswagen CC“ keturdurį kupė. Nors išorėje jis atrodo itin išskirtinai, viduje tai – senas geras „Passat“.