Prestižinis 2010 metų automobilio apdovanojimas ką tik atiteko naujajam Peugeot 3008. Patikrinkime, ar prancūzų modelis iš tiesų vertas šio titulo.

Naujausi “Peugeot” kūriniai atrodo keistokai. Jeigu kalbėtume apie jų dizainą, o tai, be jokios abejonės, yra skonio reikalas, galime pastebėti, kad visų naujausių Peugeo modelių priekiai gavo originalias radiatoriaus apdailos groteles.

Originalumas paprastai žavi ir kelia pagarbą. Tik ar visuomet? Žiūrint į naujai iškeptus “Peugeot” šedevrus, susidaro įspūdis, tarsi automobilis norėtų jus praryti. Išsižiojęs grobuonis, puolantis savo auką? Gal… Vis dėlto įsižiūrėjus geriau, “pežai” neatrodo labai jau agresyviai. Tad sakytume, kad tai labiau grobuonis, kuris aršiai puls ir praris savo auką, o vėliau išspjaus, paglostys ir taikiai paleis… Kad ir kaip būtų, naujieji Peugeot atrodo keistokai…

Vidus

Kaip teigia gamintojas, Peugeot 3008 – tai naujas kompaktinis krosoveris. Išorės ir vidaus proporcijomis jis primena tiek hečbeką, tiek vienatūrį, tiek ir SUV automobilį. Kaip tai suprasti? Gal tai visų galų meistras? Apie “demisezonines” padangas jau esamą susidarę savo nuomonę. Tai gal “Peugeot” siūlo “demisezoninį” automobilį? O gal tai išties geras sprendimas?

Talpaus ir erdvaus 3008-ojo vairuotojas sėdi priešais visai padoriai sukonstruotą ir kokybiškai pagamintą prietaisų skydelį, o keleiviams skirtas ne mažiau erdvus ir komfortiškas salonas. Daugiau šviesos suteikia platus stiklinis stoglangis. Žodžiu, viduje jauku.

“Multiflex” tipo vidaus erdvę galima lengvai pertvarkyti. Tai padaryti leidžia trijų padėčių bagažinės grindys ir nulenkiami galinių sėdynių atlošai. Kai jie ir priekinės keleivio sėdynės atlošas nulenkti, per visą automobilio ilgį nusidriekia plokščios grindys. Nepriekaištinga. Galima vežioti net ilgas dailylentes… Kalbėdami apie bagažinės erdvę, galime pasakyti, kad bagažo skyriaus talpa – nuo 512 iki 1604 l.

Elektroninės sistemos

Kaip dera prancūziškam automobiliui, 3008-asis “prifarširuotas” įvairiausių elektroninių sistemų. Patogu, tačiau, kaip rodo praktika, didėja gedimų tikimybė. Pavyzdžiui, “Dynamic Rolling Control” sistema užtikrina optimalią amortizaciją bei komfortą, o “Grip Control” – antiprabuksavimo kontrolės sistema, yra vienintelė užuomina apie galimybes važiuoti nedidele bekele.

Taigi vairuotojas gali pasirinkti vieną iš penkių važiavimo būdų: įprastą, sniegu, bekele (purvu, gruntu, šlapia žole), smėliu ir išjungus ESP. “Heads-up display” –tai sistema, r

odanti informaciją vairuotojo matymo lauke, “Distance alert” – atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio palaikymo elektroninis pagalbininkas.

Negalime nepaminėti automatinio elektrinio stovėjimo stabdžio, kuris, atleidus stabdžių pedalą automobiliui stovint įkalnėje, neleidžia mašinai pajudėti dvi sekundes. Dar viena sistema – “Air Quality Sensor”, kontroliuoja oro cirkuliaciją automobilio viduje ir automatiškai sustabdo jo patekimą iš išorės, jei nustato, kad šis yra labai užterštas. Kaip matome sistemų daug, tad svarbu, kad visos jos veiktų ilgai ir patikimai.

Daug dėmesio skirta ir automobilio aerodinaminėms savybėms – oro pasipriešinimo koeficentas Cx yra tik 0,296.

Varikliai:

Į 3008-ąjį montuojami šeši variklių ir pavarų dėžių variantai: benzininiai 1.6 VTi ir THP, sukurti bendradarbiaujant su BMW gamintoju bei dyzeliniai 1.6 ir 2.0 HDi.

Su mechanine 6 pavarų arba automatizuota 6 pakopų dėže montuojamas 1.6 l HDi (110 AG) agregatas, o 2.0 HDi (150 AG), tik su mechanine 6 pavarų dėže. Galingesnis 2.0 l HDi (163 AG) komplektuojamas su automatine 6 pavarų dėže.

Benzininiai 1.6 VTi (120 AG) turi mechaninę 5 pavarų greičių dėžę, o 1.6 THP (150 AG) ir 1.6 THP (156 AG) – mechanines 6 pavarų dėžės. Automobiliu, kurio kaina nuo 66196 litų, jau prekiaujama Lietuvoje.

Vitoldas Milius
“Peugeot” nuotr.

Išvada

Peugeot 3008 – šeimyninis automobilis. Juo smagu keliauti, patogu važinėti mieste, galima pervežti nemažus krovinius. Labiausiai džiugina taupūs ir tuo pačiu dinamiški dyzeliniai varikliai. Originali išvaizda galėtų būti privalumas tiem, kuriems patinka išsiskirti iš pilkos masės.

Tai mums patinka

“Peugeot” pastangos būti originaliais.

To mums trūksta

Pakaba nepritaikyta blogiems keliams.

Tai mus nustebino

Dažniausiai automatizuotos greičių dėžės darbas yra tragiškas, o 3008-ojo su 1.6 HDI varikliu dirbo visai padoriai.

Peugeot 3008 techniniai duomenys

Variklis – dyzelinis su turbina ● Darbinis tūris – 1968 cm3 ● Maks. galia – 80 kW (110 AG) esant 3500 aps./min. ● Maks. sukimo momentas – 250 Nm esant 1750 aps./min. ● Varantieji ratai – priekiniai ● Pavarų dėžė – 6 bėgių automatizuota ● Degalų bako talpa – 80 l ● Vid. degalų sąnaudos – 5,1 l/100 km ● Maks. greitis – 173 km/h ● 0-100 km/h – per14,2 s ● Kaina – 73 300 Lt