Šiuo metu BMW kartu su federaline švietimo ir mokslinių tyrimų ministerija Vokietijoje pradėjo mokslinių tyrimų programą, daugiausia skirtą vyresnio amžiaus vairuotojams. SmartSenior – tai pažangių paslaugų pagyvenusiems žmonėms programa, kurios pagalba BMW kuria savo „Emergency Stop Assistant“ – avarinio sustojimo asistentą.
Nors ši sistema dar toli gražu nėra baigta, padėjėjas iš esmės yra skirtas saugiam automobilio sustabdymui šalikelėje, kai jis aptinka vairuotojo sveikatos sutrikimus. Apie vairavimo metu patirtus sutrikimus ir dėl to kylančius auto įvykius yra informuojamos valdžios institucijos, tačiau tai daroma jau po fakto. Avarinio sustojimo asistentas turėtų būti pagalbos sistema įvykio metu, sustabdanti automobilį vietoj vairuotojo su pablogėjusia sveikata, taip išvengiant tolimesnių pasekmių.
Kol kas ši sistema yra projektuojama tik greitkeliams ir į juos panašiems keliams, nes visiems atvejams tinkamos sistemos sukūrimą kol kas riboja milžiniška galimų vairavimo situacijų įvairovė.
Kaip ji veikia?
Avarinio stabdymo asistentas yra grindžiamas dviejų tipų jutikliais. Viena vertus asistento jutikliai yra skirti stebėti gyvybiškai svarbius požymius, kita vertus naudojasi BMW ConnectedDrive pagalbine sistema. Kai ši sistema aptinka pablogėjusius organizmo būklės rodiklius, pradeda veikti avarinio sustojimo asistentas ir automatiškai įjungiamas autonominis vairavimas. Tada sistema įjungia pavojaus žibintus ir pradeda manevrus, atsižvelgiant į eismo sąlygas, kurias nustato ji pati. Kai sistema įsitikina, kad pasiekė šalikelę, automobilis yra sustabdomas. Kai tik įsitikinama, kad automobilis ir vairuotojas yra „saugūs“, gelbėjimo tarnyboms iššiunčiamas pagalbos signalas, kuriame yra visa informacija, reikalinga pradėti būtinus medicinos ir eismo kontrolės veiksmus.
Avarinis stabdymo asistentas bus pirmoji sistema, sugebanti nustatyti vairuotojo sveikatos sutrikimus, net jei automobilis ir nepatyrė avarijos. Nereikėtų tikėtis, kad ši sistema paskambins pagalbos telefonu, jei jums skauda gerklę, nors...
D|D