Daugybė automobilių pradeda savo gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje. Nors daugiausiai automobilių senajame žemyne eksportuoja Vokietija, situacija skirtingose šalyse nevienoda.

Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas nustatė, iš kurių šalių į Lietuvą dažniausiai atkeliauja transporto priemonės, bei aptarė su importuojamais automobiliais susijusias rizikas.

Pirkėjai tiki, kad vokiški automobiliai geriau išlaikyti

 

26,3 proc. visų naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš Vokietijos, 18,7 proc. – iš Prancūzijos, 12,4 proc. – iš JAV, 9,1 proc. – iš Italijos, 7,4 proc. – iš Belgijos. Šie duomenys buvo gauti išanalizavus daugiau nei 1 mln. automobilių istorijos ataskaitų.

„Naudotų automobilių pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad vokiečiai juos prižiūri labiau nei bet kas kitas. Lietuviai mano, kad vairuotojai didžiausioje naudotų transporto priemonių rinkoje nepraleidžia techninių aptarnavimų, naudoja tik kokybiškas automobilių dalis ir apskritai renkasi geresnės komplektacijos automobilius“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Automobilio būklė ir dažniausiai pasitaikančios problemos smarkiai priklauso nuo regiono iš  kurio jis atkeliauja. Transporto priemonės iš Švedijos ir kitų Šiaurės šalių dėl sniego, druskų ir žemos temperatūros paprastai būna labiau pažeistos korozijos.

Nors automobiliai iš Italijos korozija dažniausiai nepasižymi, dėl intensyvios saulės jų kėbulo dažai gali būti išblukę. Ekstremalūs temperatūrų pasikeitimai ne į naudą jokiai transporto priemonei. Tai paaiškina, kodėl švelniu klimatu ir gerais keliais garsėjančios Vokietijos automobiliai tokie populiarūs Lietuvoje. Iš Vokietijos įvežamos transporto priemonės paprastai turi mažiau problemų su korozija, jų kėbulo dažai būna puikiai išsilaikę, važiuoklė – geros būklės.

Tarp šalių keliaujantys automobiliai turi tam tikrų rizikų

 

Kai automobilis keliauja iš vienos šalies į kitą, sunku atsekti jo istoriją. Dauguma šalių nesikeičia transporto priemonių duomenimis, todėl automobilis gali būti smarkiai apgadintas Vokietijoje ar Belgijoje, o vėliau atgimti Lietuvoje.

Rinkos skaidrumo indekso duomenimis, net 59 proc. visų platformoje lietuvių tikrintų automobilių praeityje buvo apgadinti, 18,1 proc. turėjo suklastotą ridą.

Šie duomenys rodo, kad naudotų transportų priemonių rinka Lietuvoje vis dar yra neskaidri ir pirkėjai turėtų saugotis apgavysčių.

5 šalys, iš kurių įvežama daugiausiai naudotų automobilių į Lietuvą:

1. Vokietija – 26,3%

2. Prancūzija  - 18,7%

3. JAV – 12,4%

4. Italija – 9,1%

5. Belgija – 7,4%